Saturday, December 4, 2010

aku mau jadi ahli politik

hakikatnya bukan semua ahli politik itu kaya raya dan berharta...... tapi aku memang suka berpolitik kehulu hilir cakap fasal salah orang, aku tak pernah salah,  pabila aku bohong dan tipu orang; orang kata aku seorang pembela..... hehehe dan yg paling bahagia aku boleh buat apa saja aku suka..... undang2 aku punya.... harta orang harta aku dan harta aku jangan kacau nanti engkau susah... dan aku memang paling suka buat orang susah... aku pedulik apa.... mampus korang!!! dan pabila pilihan raya aku bagi korang duit korang lompat2 macam monyet dapat pisang.... walau pun aku dah tau yg korang dapat tu hanya kulit pisang kerana orang aku dah ambik isi nya buat alas perut...... hahahahhaha padan muka korang.....  dan ada masanya aku nak tambah duit poket aku naikkan harga barang2 keperluan... hapa korang ingat aku bagi wang ehsan 500 tu free ke? aku tak nak ambik balik? hoi korang yg bodo tu pasal aku suka sangat kat korang..... ada masa aku belanja korang makan nasi tapau kat tepi jalan..... kita juarakan lagi rakyat tu ok.... aku lawat korang senang2 nanti..... nak bagi duit beli gula2

ahhhh bahagianya pabila jadi ahli politik yg bergelar VVIP...............

namun apakan daya..... aku hanya ahli politik kedai kopi..... aku hanya dapat belanja kawan2 aku minum kopi saja...... dan hakikatnya aku aku bukan berpolitik kerana aku memang meluat dengan ahli politik.... biarlah aku hanya jadi orang yg memerhati politik.... kerana kadang2 aku terhibur melihat orang lompat2 dapat beras sekampit, aku suka melihat orang2 senyum sampai telinga dapat 10 keping atap zing buat reban ayam yg rumahnya tak der reban ayam, aku suka melihat tingkah mereka mengira2 duit 10 sen hendak membeli gula buat kopi O...... biar..... biarkanlah......

dan aku masih duduk di restoran yg aku bangunkan dengan duit pinjaman Ah long..... setelah kehulu hilir meminta bantuan kerajaan masa aku mula2 bisnis dulu ....... dan aku bersyukur kerana aku telah di bantu oleh Ah long..... kalau tak entah apa jadi bisnes aku nie...... hehehehe dan sekarang 2-3 badan kerajaaan nak bantu.... tapi dengan syarat.... aku mesti sure hebohkan yg bisnis aku maju hasil dari bantuan diorang..... hui banyak punya cantik..... baru sekarang nak bantu.... dulu masa aku susah...... tak siapa nak tengok.....

puih......

4 comments:

Encik Aku said...

Hahahaha... Satira. Sinis. Pedas. Menggigit. Padan muka dia orang... :)

Rose^Rubi said...

ni kali la..haha

Mack said...

Biasa la ba tu tuan.....hehehehehe........

❤ Sutera Maya ❤ said...

neh la owang politik yang pelik .. dari wajah .. tersurat apa yang tersirat .. rakyat didahulukan untuk tujuan tertentu .. yang penting pencapaian diutamakan .. erkk ..
mcm blog dakwat basah neh ..
"3. Khir toyol sudah didakwa,
gani patail masih tak hensem.

4. musa aman sudah jadi ketua menteri,
tapi sabah masih belum aman.

5. Harga gula sudah naik,
ismail sabri masih tak tanam tebu.

6. UMNO sudah berjuang untuk ketuanan melayu,
nama parti masih nama ingris ~ united malay national orgasme organisation."

hihik .. =D