Saturday, November 5, 2011

lantak lah tajuk apa yang penting lu baca......[part 2] [baca dengan loghat tamil]

pasar umum Sandakan penuh sesak, gua dengan terernya memacu kuda putih gua untuk sampai ke pasar besar ini [biasalah masa perayaan gini lu kena campin cucuk dan drift dengan kelajuan 0.01 km/j jalan jemm beb] , pasar baru selepas pasar lama yang begitu sentimental di hati gua dirobohkan dan diganti dengan pasar yang baru dan ditapak baru.
sasau......
hari ini gua nak ucapkan happy depabali buat semua warga Sandakan di tengah syahdunya kumandang takbir raya aidiladha, gua bukan murtad dan gua juga belum gila atau pun sasau.... gua juga belum cium pusat sami velu ataupun ambiga, cuma gua cukup sasau dengan keadaan yang cukup sasau......
'bang naik lagi harga ayam...' Fadil sedikit tinggi bersuara.
'ha?!! aik kan masa raya tamil hari tu dah turun?' gua sedikit tak puas hati [2-3 orang makcik jeling-jeling gua]
'ya bah bang gila suda diurang nie... hari raya kita pula diurang kasi naik harga..... hari raya tamil diurang kasi turun... mana adil kan bang' Momoi sebelah meja Fadil menyampuk mentera gua.
'aku rasa kita bukan tinggal di Malaysia la.... mengkali kita ni tinggal di India' [gua bukan rasis, tapi gua cukup sasau pabila keadaan cukup rasis sama gua dan dunia gua]
sambil gua jeling-jeling kat awek pekerja kat meja Momoi; janda anak dua, dia senyum; gua senyum, tapi gua tak boleh senyum panjang-panjang, senyum gua sedikit tawar oleh keadaan di ambang raya ini.
'bang kau komplen bah' momoi menambah.
gua bukan tak boleh komplen, boleh, memang boleh sangat..... cuma gua rasa kalau pun gua komplen cukup takat blog atau pun pesbuk.... kalau gua kompen kat youtube mungkin gua bisa jadi acai nasik lemak. [buat filem yang ntah apa-apa ntah dan dapat juta-juta]
gua bukan dato bung, gua juga bukan ambiga, gua bukan siapa-siapa gua hanya seorang tokeh yang masih sampai hari ini masih menaggung sabsidi di kedai yang banyak membantu anak-anak remaja yang jangan sampai kerja potong babi....
buat warga Sandakan gua ucap selamat hari raya [yang depabali]
cukup sampai sini gua chau nak cari baju sari untuk janda anak dua yang senyum-senyum kat gua......
bye.....

2 comments:

Mama Qushi said...

hahahaaa.....aduiiiii

El Syifa Althafunnisa said...

bang .. lain kali kalu abang membili ayam .. cuba abang try menyamar jadi MINACI .. pakai baju sari .. err .. kalu durang was2 ngan abang .. abang cakap la yg darah kerabat nenek abang tuh darah cina .. heee .. (jgn lupa kestau nenek abg yg muda neh tau kalu abg pakai sari .. mo stanby ngan kimira) .. ahakz ...~