Friday, September 16, 2011

lantak lah tajuk apa yang penting lu baca......

fadil memanggil gua, dia senyum, gua pun senyum.
apa masalah budak ni dalam hati gua.....

sambil menghulur sekeping kertas putih yang agak lembap dan ada sedikit darah ayam
"nah bang nanti kau ndak pecaya, naik lagi"
mata gua melihat kertas putih itu, tertera angka-angka pada kolum-kolumnya, kelmarin dah naik hari ni naik lagi, macam nie lingkup kalau tak naik harga......
"kau kasi naik la nasi ayam mu bang" fadil mencadang.
"tengok dulu lah apa macam pun kita peniaga kecil ni terpaksa ikut saja" kata gua.

hari ini adalah hari ke dua berturut-turut ayam naik harga, gua agak lepas raya mungkin harganya akan turun tetapi gua silap..... lepas saja Najib umum mansuh ISA tokeh ayam pula buat pengumuman.Tapi gua faham apa fasal diurang buat pengumuman sebegitu rupa.... dan salah satu sebab utamanya adalah untuk kelangsungan periuk nasi diorang...... Najib kena jaga periuk nasi bini, kabinet dan kroni-kroninya.... begitu juga tokeh ayam kena jaga kelangsungan keluarga, bisnes dan ayam ternakannya...... jadi.......

[.......Najib dah umum..... tokeh ayam dah umum..... sekarang gua pulak nak umum.........]



tika dan saat ini gua masih mampu bertahan dengan kenaikan harga bahan mentah dan beberapa barang lain yang naik gila dan amat menyusahkan peniaga IKS (industri kecik sangat) ni ..... jadi gua dengan segala rendah dirinya mengumumkan gua TIDAK akan menaikkan harga makanan restoran gua selagi akaun gua belum defisit....... [tepuk la tangan......bepeluh-peluh gua nak umum tau.....]

mungkin lepas pengumuman ini gua boleh dapat pingat ASDK tak pun paling koman ADK (aku dalam kereta) hahahaha....... broker tanah tepi jalan pun boleh dapat pingat kebesaran kat Sabah ni...... apasal pulak gua tak layak nak dapat kan ????!!!!!!! ini pun sumbangan pada masyarakat hapa.......

2 comments:

El Syifa Althafunnisa said...

Hoooreyyyyy !
nasek ayam TS nda naek .. ye ye ye ! ..

hahaha .. abg leks ko sana bha .. nti si el bagi gelaran .. gelaran paling massyuukkkk sama ko bang ..

'Raja Kasanova' .. pweitttttt .. ;)

Mat Jack a.k.a. CikguMetal said...

bukan senang wooo nak maintain pendapatan buat beli cincin rega juta-juta. Harga ayam naik, marhaen yang susah. Kak Ros[mah] bilang : apa ada hal dengan aku! Besanku Turkemnistan, dekat2 sana itu tajikistan, di sebelah uzbekistan, atas sikit Afghanistan. [ada pun negara2 itu tiada kaitan dengan Kelantan]