Thursday, February 3, 2011

biar gua lari....

gua sejuk..... hujan banjir tak boleh nak buat aktiviti apapun..... gua masih kuyup lepas dari jalan yg tak berbumbung dan gua memang tak sedia payung..... 
yg gua boleh buat... duduk d satu sudut yg pemandangan nya indah sambil mata gua mencari2 amoi baju merah lalu depan gua kuyup basah sejuk macam gua.....

gua hurai rambut gua yg separas bahu.... gua hirup teh C nai panas dan gua memandang kosong......
tiba2 seorang awek menegur gua.... gua pelawa dia duduk depan gua...... menceritakan kisahnya... gua hanya memandang kosong... gua bukan cikgu kaunseling.... gua tak layak.... sebabnya gua pun pada ketka ini perlukan kaunseling.... jadi daripada gua kaunseling awek baik gua kaunseling diri sendiri...... 

sebabnya gua bukan selalu betul.... gua bukan selalu pandai.... gua hanya tau benda yg gua tau benda gua tak tau gua cakap tak tau....... dan hujan2 begini awek nie nak mintak gua jadi pak nujum.... 
gua kata jawapannya tak ada..... gua tak jawab soalan awek nie.... walaupun jawapan nya ada kat dalam dada gua...... 

macam biasa pabila gua nak blah gua bangunkan kuda putih gua dan gua pecut lari selaju2nya.... gua nak lari....
lari dari masalah..... dan pabila gua dalam delima kuda putih selalu jadi teman gua.... kami lari sama laju dan sama tangkas..... 

dan gua pun lari lagi......... 

2 comments:

El Syifa said...

larik dari masalah .. masalah makin mengunung .. =)

Mat Jack said...

lari la lari, jangan sampai jerlus ke dalam longkang. Hanyir itu longkang!