Friday, February 11, 2011

awek dan cili

list bahan mentah gua belek2 pagi itu dah antara basah tak basah kering tak kering..... ada orang bahasakan lencun tah gua tak tau nak letak ayat apa sebab bab bahasa nie gua main belasah saja.... gua bukan cikgu bahasa.... cuma pabila gua berbahasa kadang2 buat awek telan air liur tapi tak kurang juga yg ludah air liur.... gua tak kesah.... yg gua kesah... senarai barang2 pagi tu ada ter tulis cili merah....
gua paling suka beli cili merah kebelakangan nie... ntah gua pun tak pasti.. yg pasti gua suka bukan fasal gua mengidam cili, bukan macam mengidam anak pertama...... tapi yg pasti gua macam jatuh cinta pandang pertama kat seorang awek yg tiap pagi tunggu jualan cili nya.... gua suka dengan bibirnya yg merah macam cili tu... gua jatuh hati dengan senyuman nya yg gua rasa ikhlas... gua memang dah lama tak dapat senyuman ikhlas begitu.... gua angau dengan gaya tubuhnya dan lirikan matanya pabila gua datang nak beli cili nya, selalunya malu2 kucing... kalaulah dia kucing gua nak bela, gua nak mandikan, nak suap dengan hidangan ikan paling mahal yg ada dekat pasah besar sandakan.... begitu lah gua rasa... bukan sahaja fasal manisnya awek nie gua selalu singgah d gerainya, ada sebab lain yg buat gua singgah kat situ, biasanya pabila gua mintak sekilo gua dapat sekilo setengah plus senyuman yg buat gua datang lagi esok pagi.... itu yg tambah2 buat gua suka kat awek nie... sebenarnya awek nie bukan lah cantik tersangat2 macam sofea jane masa belum kawin dulu....bentuk body nya tak lah mengalahkan nasha aziz time telanjang bulat sambil sedut2 rokok , sebenarnya awek nie biasa2 saja.... sudah beberapa pagi gua ayat dah berguni2 gua angkut salam gua yg gua dapat hanya nama pendek nya saja.... namanya MINA......

dan pagi tu gua gunakan ilmu persilatan tahap tertinggi gua untuk ayat mintak nombor talipon c mina nie

"kakak nda marah kah?"
"kakak mana?" garu2 hidung yg tak gatal
"bini mu bah"

pagi tu gua tak dapat setengah kilo yg free tu dan yg lebih parah lagi gua tak dapat no talipon mina.... tapi dia tetap senyum dan senyuman nya pagi tu seperti berkata.....

"abang, esok datang lagi ya"