Sunday, April 3, 2011

malam itu masih belum mau berakhir......

malam indah itu masih dalam kepala gua biarpun dah bertahun2 berlalu.... waktu itu gua masih muda belia... gua memang berada di kasta atas....... entahlah gua rasa dompet gua masa tu memang tak pernah nipis.... gua masih ingat malam indah itu seorang awek berbaju pengantin mencium tangan gua lalu memeluk gua... untuk sampai kebilik pengantin itu bukan mudah gua terpaksa memecut kuda kelabu kebatasnya..... berbatu2 gua bawa dia berlari.... gua masih ingat haruman yg gua hadiahkan, harumannya mengiringi persandingan awek tu..... untuk sampai ke bilik pengantin itu gua memang tak berapa betul... member gua kata gua gila ada yg kata gua sasau.... tapi gua tak peduli gua kena datang jugak, gua kena tengok dia berbaju pengantin gua ingin sama2 tersenyum di malam berbahagia itu..... gua ingin peluk awek tu seperti malam2 yang terlah berlalu... gua ingin lihat malam itu adalah malam paling indah buat awek tu......

lalu isyak itu gua ucapkan selamat untuk ribuan malamnya yang bakal mendatang dan gua tinggalkan dia dengan deraian air mata.... gua hanya dapat menjawap kita terlewat dipertemukan oleh waktu.... atas semua persoalan dan kekusutannya selama ini..... dan kata gua takdir tak pernah silap menulis suratan, hanya kita yg selalu kalah dalam perhitungan.....

malam itu gua pecut kuda kelabu... buat kali terakhir....sebelum gua pergi gua memandang mata nya, mengucup dahinya dan memeluknya buat kali terakhir.... semuanya berakhir....... walau ingatan itu tak kan pernah habis sampai penghujung naskah hidup gua.......




1 comment:

El Syifa said...

err .. err .. misteri ..