Wednesday, September 15, 2010

sebuah hakikat

cuti raya dah 4-5 hari tamat....sempena tamatnya cuti raya ni aku harap tamatnya keboringan aku bila tak da internet [tak bayar bill punya pasal] tahap boring yg maha hebat sama macam hidup tanpa awek..... bila sebut perkataan tamat ni aku termuhasabah diri sedikit...... zaman dah berubah masa yg aku lalui aku rasa agak panjang untuk d tulis menjadi sebuah plot; terlalu banyak watak yg harus aku sisipkan dan terlalu banyak klimaks juga metafora yg melampau untuk d jadikan sebuah tulisan..... aku bukan mau menamatkan blog ini.... aku cuma tersedar sedikit.... tentang sebuah hakikat kehidupan...... idup ini adalah tentang perubahan
masa berubah dan rasa itu pun berubah..... kalau dulu pantang tengok awek cantik sikit tak dapat no talipon dapat tau nama pun sudah cukup membuat aku senyum 3-4 hari walaupun aku tau kadang2 nama yg diorang bagi tu tak betul .... [spesis nama pompuan ni bukan boleh pecaya sangat] dan kalau tak dapat nama pun dapat ucap salam pun sudah cukup membahagiakan aku walaupun selalu salam aku tu awek selalu tak nak jawab....(diorang malu tu....)
tapi itu dulu....... dan raya yg baru2 ni aku mulai sedar sebuah hakikat; masa sudah jauh mengubah landskap pikiran ku...... segalanya berubah masa raya ke2 lalu.... anak buah aku yg selalu aku bawa jalan keliling kampung dulu yg selalu aku dukung.... yg gulik2 menangis kalau aku tak belikan keropok.... dah pun sekolah menengah dan yg buat aku rasa masa dah lama sangat berputar dia dah mula ada awek.... hehehe....  hakikat nya aku dah patut pencen........ dan d gantikan oleh romeo2 yg lebih baru...... cuma masalahnya nak berhenti tu bukan mudah sama macam orang nak berhenti merokok.... heboh satu kampung bagi tau nak berhenti merokok..... last2 minggu depan atau bulan depan dah mengalah kan asap kilang sawit......   aku tau memang payah..... dan aku tau banyak lagi yg d luar sana macam aku.... hehehe.....

No comments: