Saturday, September 4, 2010

puasa yg KFC......

merdeka!!!...... aku jenjalan negok2 kalau ada apa2 yg boleh aku taip kan kat blog lone ranger nie masa merdeka day hari tu....namun tiada apa2 yg menarik perhatian kecuali ciwik2 dan hanya beberapa ketika aku terlihat dan terpanggil untuk mengomen tentang seorang tua d sebelah premis KFC [tuaran] .... uhhh laparnya dengar ayat KFC tu...... Tuaran..... antara bandar Koboi kat sabah [selain kota belud]....... aku suka kat tuaran ni salah satunya adalah awek2nya.... fuh.... kalau dalam 5-6 tahun lalu aku membujang kat sini gerenti koman2 pun 5-6 awek dalam tangan [itu belum kira yg dalam poket dan dalam laci] astagfirullah... posa..... dan kedatangan aku ke kota Tuaran kali ini agak menguji tahap ke"pencen"an aku yg dah hampir2 tergoda dek ke"ayu"an awek2 bajau dan ke"manis"an awek kadazan dusun d kota ini.......
Tapi aku bukan nak komen kes awek meng awek dan aku bukan datang ke kota ini atas tiket mem"bohjan".. kedatangan aku ke sini adalah atas dasar tugas2 sosial yg perlu aku laksanakan...... dan ketika aku men"tawaf"kan jasad aku d kota ini aku mengetik kemera henpon kat nokia E71 ini..........




sambil berkata dalam hati adakah erti merdeka bagi org tua ini..........

sedang syok aku meng candid sang pengemis itu aku ter perasan awek2 KFC yg sepertinya dari tadi memerhatikan aku..........[atau aku yg perasan lebih] tak apa karang aku bukak posa siap engkau....... 



dan maghrib itu aku berbuka puasa makan KFC d temani awek2 KFC...... hehehe jgn jeles...... 








No comments: