Thursday, September 30, 2010

sesat d Facebook

gara2 c jumat [bukan nama sebenar] aku sesat kat facebook ni..... "jo.... ko bukak la facebook syok jooo kau masuk ke page "warga sandakan" syok jo.... banyak gambar2 nostalgia jooo.... lagi banyak ciwik "  lemak manis c jumat berbahasa... tapi bagi aku.. bab gambar2 nostalgia aku tak hirau sangat cukup jeling2 sebelah mata saja tapi bila c jumat cakap aja bab awek tu aku dah tak bleh tahan macam mat gian tak jumpa ganja berminggu2.... lalu aku ter bukak [tak sengaja @ kena paksa] jugak minit tu dengan id nama betul dan bin yg betul.....[jujur la konon]  sebenarnya aku bukan nak sangat pun facebook2an ni tapi ayat kawan aku yg sorang ni membuat aku tertarik konon nya aku boleh jumpa teman2 lama..... dan kalau ada rejeki lebih.... boleh jumpa awek sekali.....jadi mula hari tu aku mengomen2 gambar2 d wall "warga sandakan" [errrr ntah siapa admin nya] page yg pertama sekali aku join hehehe..... dan hari demi hari aku jumpa ramai teman sahabat dan kekasih errrr kekasih gelap he..... [gurau je... kang bini aku baca mampus]

.............................


dan selama aku pes bok2 ni ramailah sahabat taulan baru lama, awek lama baru dan akan datang yg aku jumpa..... kawan2 lama yg dah bertahun2 aku tak jumpa

......................................

.....masa mengubah sesuatu; kalau dulu macam gitar sekarang macam tong gas petronas [kalau pakai baju hijau].... kalau dulu macam brad pit sekarang macam charls bronson, ada yg macam maya karin dah betukar jadi mak enon.... ya itu hakikat yg tak boleh kita sangkal..... terimalah dengan reda kalau dulu kulit halus macam buah epal sekarang dah macam roti canai..... dan ramai sahabat2 lama yg ku jumpa d alam maya ini....

ada yg solo sampai sekarang.... [yg awek tunggu aku kot]
ada yg bini 2-3 hehehe [cemburu la]
ada yg cerai pas tu kawin balik.... [bagus la tu]
ada yg menjanda [ada yg berhias dan ada yg full packej]
ada yg menduda hehehhe
ada yg kaya raya
ada yg sederhana
cuma aku yg masih solo [errr toleh bini dulu harap dah tidur kang dia baca; seminggu aku makan meggi]

............................................

dari sekolah rendah masuk sekolah menengah sehingga lah  Universiti Jalanan Sabah.... sampai ke alam pekerjaan mau pun perniagaan..... mungkin terlalu ramai.... yg masih aku belum bertemu d dunia facebook ini.... dan aku masih sesat d alam maya ini.... mengutip cerita dari sisa2 kenangan bersama kawan2 baru dan lama d facebook.......

............................................

aku masih sesat... entah bila boleh keluar..... aku masih mencari peta dan kompas...... tapi mau ke mana aku???


..................................

1 comment:

Mack said...

Urang kampung saya bilang "Pacik Buk">Hahahahahaha.....