Sunday, August 29, 2010

Suasana Hari Raya - Anuar & Ellina



ketika terdengar lagu ini aku teringat zaman kanak2 ku dulu yg tak pernah memikirkan apa2 jua masalah hidup...... zaman kanak2 ku dulu kalau dalam suasana 10 malam terakhir sebelum penyimpan mohor besar raja2 tu umum tarikh raya.. pastinya sibuk dengan bunga api, mercun, tak kiralah buat sendiri ataupun yg beli kat kedai keling..... yg penting kemeriahan itu tetap d jalani....... petang tadi ku lihat anak2 jiran bermain bunga api..... namun yg tak ku lihat keakraban dengan anak2 jiran yg lain huh zaman dah berubah..... masa lalu adalah masa yg amat indah yg tak dapat aku tarik kembali untuk d jalani generasi selepas ku...... kemeriahan tetap ada tapi kurang bernyawa.....  nyawa hari raya tu dah luntur jika ku banding dengan zaman ku dulu...... apa pun mungkin ini suasana d abad ini abad yg hidup sendiri2 kau kau lah.... aku aku lah.....


aku rindu suasana kampung...... kawan2 sekampung..... dan yg paling penting awek2 kampung tetap menjadi pujaan hati ku.....

2 comments:

shiyda said...

xsabar nk raye dgr lgu ni . =)

kasanova pencen said...

jom raya sama2 hehehe