Wednesday, November 3, 2010

catatan pengundi atas pagar

mana2 media sama ada yg boleh d dengar dan d lihat atau pun hanya boleh d baca semuanya agak panas dengan komen masing2.... dan aku pulak sebagai pengundi masih belum membuat keputusan sampai masa aku taip blog ini...... dan setakat saat ini aku pun belum duduk semeja dengan mana2 tukang kempen dan peraih undi mau pun dari chop timbangan chop bulat bulan gerhana atau pun lambang peta sabah terik tengahari......
aku hanya sempat berbual2 dengan beberapa orang apek dan beberapa orang jemaah tabligh..... dan salah satu kesimpulan aku bahawa undi sekarang adalah berdasarkan berapa tinggi tahap pendidikan seseorang itu..... hehehhe [pasal tu agaknya sistem pendidikan kat negara nie susah sangat nak ubah]
lagi satu tahap susahnya nak hidup zaman ekonomi tengah merayap nie pun agak memayahkan org2 BN buat kerja..... tapi aku heran juga betapa rileknya diorang santai2 kat restoran aku macam diorang tak paham yg bendera diorang dah nak tumbang kat Batu Sapi tu...... heheheheh mungkin diorang dah rasa selesa dengan berjuta2 projek yg diorang taburkan kat batusapi namun yg aku rasa beruntung adalah golongan PATI yg lepas ni mesti sibuk nak beli laptop PC dan koman2 pun diorang bakal jalan kaki kesekolah.....

.............................

sampai saat nie aku masih belum membuat keputusan....... tapi aku bukanlah orang Magkalinau..... aku orang Karamunting yg sejak dulu YBnya suka lompat2 dan aku masih menunggu isyarat dari langit......... mana tau kali nie aku nak pangkah kerajaan langit hehehe...... aku tak peduli korang nak cakap Imam dia kawan ngan Yahudi atau dia Homosek..... belasah dia aku pedulik hape.... kalau pun Imam dia sodomi dengan Netanyahu atau Sharone sekalipun lantak dia lah yg penting aku senang sikit nak bisness tak der yg kacau tak naikan lesen itu ini tak naikan sewa itu ini.....tak datang kat permis aku saman itu ini.... tapi aku mungkin juga akan pangkah kepala botak apek sorang tu...... dan aku rasa mungkin juga terlalu banyak kemungkinan..... mungkin juga aku pangkah kedua2nya sekali atau pun aku tak pangkah langsung hehehehe

1 comment:

❤ Sutera Maya ❤ said...

saya cadangkan abang pangkah kat kepala apek tuh ..

kawan saya bgtau saya yang beliau kunun ada janji .. jika rakyat undi dia .. sorang satu dapat tanah ..

dakyah politik .. mcm2 ..

err .. nk tanya .. restoran abang apa nama ? kat mana ?