Tuesday, November 2, 2010

entah apa lagu perempuan kecil itu

sekadar hiasan hehe..... 
"abang mintak lima ringgit....." aku hanya membalas permintaan budak sekolah tu dengan senyuman...... 
"abang boleh buat apa saja sama aku" sambungnya apabila melihat aku hanya senyum2 kambing...wow.... masa tu aku dah tak boleh senyum lagi, kening ku hampir bertemu..... 
malam2 begitu seorang budak perempuan baju kurung putih skirt biru lengkap dengan beg sekolah menawarkan perkhidmatan $%^&* kat aku hehehe apa dia pikir aku ni jenis main belasah saja?!!....
sumpah malam tu aku keluar rumah tak pakai apa2 chop playboy atau chop boya kat dahi aku......
cuma aku berbaju hitam ber jeans biru dan rambut terikat sejemput kat tengkuk......... sumpah aku tak main mata kat budak tu........ ntah kenapa dia tiba menerpa aku dengan ayat berahi begitu..... namun atas beberapa sebab.... aku wajib untuk tidak melayan permohonan yg sebegitu...... walaupun kadang2 aku akui aku bukanlah jenis yg layak masuk syurga tapi aku tak lah pulak amat hebat untuk menangkis pukulan malaikat bermuka bengis hitam legam kat neraka tu.... tapi....
aku punya prinsip suka membantu dan memberi.... yg sudah menjadi darah daging aku... namun permintaan begini membuat aku keliru..... beri salah tak beri pun salah..... bukan semata2 soal seks murah.... apalagi seks dengan budak sekolah yg aku kira hanya mampu menampung bateri AA..... 
"mau buat apa lima ringgit?" aku buka mulut....... "tambang bang"..... jawab budak sekolah yg aku ukur2 dari saiz badannya aku yakin kalau tak tingkatan 1 tingkatan 2 budak nie....... kataku dalam hati...... sambil aku menjeling lencana sekolah budak nie aku cuba meneka.... walaupun kadang-kala tekaan aku ni selalu tak berapa boleh di harap tapi aku yakin tekaan aku kali ini 1001% betul dan tepat...... tingkatan 2....... sekolah [rahsia]
aku jeling2 lagi daging kat belakang lencana budak tu huh..... ini baru anak ayam.... baru belajar cari makan dalam hati ku.......

.......................................

dengan muka yg masih keanak2an begitu..... dengan gaya yg segan2 tapi mau.... dengan gaya jalan yg gagal test JPJ..... perasaan ku jadi kacau...... dengan prinsip membantu dan memberi yg aku pegang..... entah apa yg dapat aku beri pada anak sekolah ini......  simpati.....

.......................................

aku tinggalkan budak perempuan itu tanpa lima ringgit yg dipintanya aku serbasalah untuk memberi.... aku takut sekiranya aku beri.... mungkin jangankan test JPJ tu dia gagal kang test degupan jantung kat hospital pulak dia gagal...... aku takut dengan duit lima ringgit yg aku beri itu dia telan pil kuda suntik macam2 dan mati.... betapa bersalahnya aku...... aku hanya dapat berdoa buat budak itu dan juga aku...... kerana ada masanya iman kadang2 nipis dan dompet pulak tebal..... masa tu lah nafsu jahat nak kacau tapi malam tu godaan begitu kuat dan aku teringat satu tempat.....  pasti suatu hari aku akan register nama kat tempat ini......


dan bila ingat tempat ni..... jangan kan anak..... bini pun aku jadi lupa apa lagi awek; biar pun awek tu dah offer FOC aku tetap juga tak nak ...... sampai kadang2 bini pun cakap aku dah ada orang lain bila aku teringat tempat nie...... iskkkk [mudah2an Allah tebal kan dompet aku dan juga iman aku....]

........................................

aku tinggalkan lorong itu.... dengan rasa kesal...... dan keliru........ inilah gurindam lagu2 kehidupuan..... setiap kita manusia punya lagunya sendiri.... dan aku tertanya2 entah apa pula lagu budak perempuan itu sehingga begitu sekali tajuk lagunya......




nota tapak kasut: tempat dan jam dirahsiakan kang ada pulak yg menyamping kat situ 3-4 jam hehehe [errr lorong yg baik2..... aku tak sangka ada anak ayam kat situ]

2 comments:

❤ Sutera Maya ❤ said...

mungkin dia terdesak .. mungkin dia tiada cara laen memandangkan dia lihat dunia neh penuh dengan 'syaitan' jadi dia tawarkan sesuatu yg berharga bg dirinya ..

tp bg saya .. 1st langkah akan saya ambil .. saya akan tanya dia tinggalkan kat mana .. sebab kita tau nilai duit hijau tuh sangat berharga bagi pasaran gula2 'ilusi' .
bila kita da tau tempat tinggalnya .. mungkin kita dapat mencongak congak berapa sewajarnya kita beri ..
dengan demikian kita tidak lari dari sifat menolong orang dalam kesusahan mengikut kemampuan kita dan nawaitu kita menolong kerna ALLAH SWT ..

saya juga pernah melalui perkara sedemikian tapi bezanya saya kena 'pow' oleh budak sekolah rendah ..

=)

Marina said...

u shud've given it to her.. takut dia mintak orang lain.. orang lain tu sanggup buat apa saja kat dia. sekian