Saturday, October 23, 2010

Batu Sapi dan undi

Gendang perang d Batu Sapi dah pun berbunyi........ entah perang empat penjuru atau tiga penjuru.... ataupun lebih gentleman satu lawan satu [aku lebih suka satu lawan satu senang sikit nak pangkah]..... biarkan diorang perang dan adat perang ada kalah menangnya...pasti!
yg itu aku tak kesah kan sangat biarlah siapapun yg duduk d kerusi tu kelak.... dan aku sebagai pengundi tetap dan berpencen d Batu Sapi nie melihat dari kacamata golongan marhaen bukan sebagai orang politik; maupun politik rasmi ataupun kedai kopi...... siapapun calon aku tak kesah.... yg aku nak kesah dan aku nak tengok macam mana apek2 yg bakal menang kelak membuat perubahan pada Batu Sapi sekitarnya....... jadi aku nak komen beberapa hal yg sampai sekarang tak selesai2 errr [YB aku nak cakap sikit....]

1 Jenayah..... kawasan dari Kg. Gelam hinggalah Kg. Bahagia adalah kampung persembunyian penjenayah2 dan para penagih Syabu.... jadi kepada bakal YB tolong sikit [aku jadi segan nak jalan2 area tu start jam 6 petang]

2 Jalan.... dari kawasan Taman Perumahan Malanta hinggalah ke Kg Bahagia kalau YB nak test cuba jadi dreba dan gunakanlah kereta Nasional yg dah berumur 6-7 tahun; YB cuba try test sendiri [jangan guna Ninja King org sekitar ni takda yg guna keta tu]....  bukan macam engko banyak duit!! 

3 Pengangkutan Awan [bas mini van Batu Sapi] pemandu nya selalunya ambik lesen kat polis trafik bukan kat JPJ [errr... bahasa berkias sikit] dan selalunya pemandunya juga ada nyawa spare part 4-5 bijik kat umah dia.... tu pasal laju dan KURANG HAJAR semacam..... tu belum cerita lori minyak sawit@Shell

4 Air.... alamak kadang2 nak mandi junub pun susah.... Cina mana tau nie...... errr kepada yg dekat2 dengan YB tu kasi xplain apek tu sikit......

5 Letrek.... ada sekali tu aku tengah tengok Naruto tetiba mati karan.... fuh punyalah bikin memanas [marah tahap ilmu ninja paling tinggi] kalau masa tu boleh pangkah kertas undi time tu la jugak aku pangkah pembangkang biar tak da karan langsung.... padan muka aku..... bijak sangat undi timbangan dulu hehe.....

6 Hal2 berbangkit........

dan tolong lah aku tau la sekarang ni korang nak menang sangat kat Galas dan Batu Sapi... tapi cukuplah 10 minit berita kat TV tu korang bagi tengok orang syarahan berlatar belakangkan bendera keris telanjang tu.... [aku nak nengok berita bukan org syarahan] yg korang belasah sampai 30 minit perhimpunan agung tu buat apa iskkkk buang masa aku aja duduk depan TV.... 





nota tapak kaki: aku tak sabar nak tengok senarai calon tu hehehe kepada parti2 yg ada hati masuk gelanggang berhati2lah letak pendekar kerana kitorang org Batu Sapi akan "tadah tapak tangan" kalau pendekar nya ngam tapi kalau tak ngam kitorang akan "tadah tapak kasut"...... hehehhe [tadi aku cakap calon tu aku tak kesah errr aku bohong tu... biasalah bohong politik] pasti ada yg serba salah dengar ayat nie nanti..... hehe....tak sabar jugak aku nak tengok pendekar2 yg semalam masuk TV3 datang Sandakan.... jom kita ketuk gendang masing2 awuuuuuu~~~~

errr.....[YB mintak hadiah!!! iskkkk duit la tu buat tak faham lagi....] kebetulan hari penamaan calon adalah hari lahir aku.... 


..................................

update

hehe aku dengar radio Sandakan tadi......kat sebelah BN asau [balu mendiang Edmund Chong] yg jadi calon bukan apek tu..... hehehe [apalah nasib asau tu nanti.......] tengok sajalah nanti.......

nda ada calon lain ka? aduiiii


..................................

update

Uncle Yong TL...... dan Ansari........ 3 penjuru ?............................ errr nampaknya kali ni aku mengundi kat laut lah kot...... dah lama aku tak memancing......... hehehe........

lantak korang lah...... BANGANG betul!!!...... atau aku yg bangang....... ah..... aku peduli hapa.........


...................................


TAPI AKU MASIH NAK TENGOK ORG BT SAPI PILIH SIAPA CIKGU PIANO ATAU PEGUAM BELA YG AKAN WAKILI  SUARA DIORANG KAT PARLIMEN NANTI......

...................................

update

buka paper.... tanya golongan kapitalis cina dan kapitalis melayu.... tanya golongan marhaen..... tanya orang2 kat kedai kopi...... tanya kaum ibu2 yg buta2 pasal politik nie..... tanya apek2 kat pasar..... apek2 dreba teksi........ aku rasa aku dah tau kesudahan episod Batu Sapi nie.......... 

No comments: