Tuesday, October 12, 2010

catatan tokeh sasau 3

"bang ambik la dia kerja bang..... cantik tu bang... ada lesung pipit..... " kata pekerja ku. macam dia tau2 saja kelemahan bos nya ini.... pantang ada perempuan comel sikit paling koman mesti dapat senyuman manis dari tokeh yg alim lagi beriman ni [mudah2an ada 40 org cakap benda yg sama.... mana tau jadi betul2 beriman heheh] "mana" sambil aku noktah sekejap komen ku d Facebook.....
"tu d meja satu" sambil aku menjeling2 dan rasa2 ada sedikit tanduk macam mau keluar dari dahi aku nie (makna nya cantik la tu) aku kata kat pekerja aku yg mati2 rekemen nie..... "korang nda dapat tampung kerja kah?" "sampai mau ambil pekerja lagi?"
"nda juga lah..... " sambil senyum2 kambing dia membalas.....
"mintak no telefon nya saja" ayat ku lagi......

setengah minit kemudian "nah bang no telefon nya"

aku pun sambung balik komen2 aku kat Facebook sambil konon2 toleh kiri kanan [padahal menjeling] aku sebenarnya bukan nak tengok apa..... sebenarnya ada beberapa petua nak tengok perempuan ni nak bagi kategori yg layak d jadi kan apa..... bakul mana nak simpan.... errr dalam erti kata lain.... layak tak nak buat bini atau hanya jadi gundik ataupun tak layak jadi apa2.... tapi aku jeling kali ni bukan jeling nak cari bini..... bini yg satu nie pun dah kadang2 buat tengkorak aku nie pening jadi kalau nak tambah bini aku kenalah cari satu lagi tengkorak buat share2 pening2 tu....
aku jeling kali nie adalah jelingan seorang tokeh...... hal pertama aku jeling adalah tangan dan jarinya....... kalau yg ni tak lepas exam yg lain pun confirm fail..... dan dari pemerhatian aku sebagai tokeh yg tak seberapa nie.... tangan awek ni hanya layak pegang tangan aku saja..... heheh dia tak layak kerja kat restoran nie.... kang 2-3 hari keja dah mintak gaji nak pulang nenek dia sakit tenat...... so dari aku pening2 baik tak payah pening.....

cuma aku sedikit bingung dan keliru no telefon yg aku pegang ni..... aku nak buat apa..... nak buang tak baik untuk alam sekitar...  nak simpan buat azimat ustad marah! syirik!  iskkk konfius aku.....errr emmm cantik nombornya sama macam orang nya...... hehehe....... [spesis yg ini selalu buat aku lupa yg aku ada stok spesis yg sama kat stor rumah aku]

No comments: