Friday, October 8, 2010

edarkan kepada 13 orang

malam tu aku lepak kat depan TV [dah lama sangat rasanya TV tu tunggu aku tengok dia] sekonyong2 berbunyilah henset Norkia aku d sertakan dengan vibret nya sekali..... aku tau dari bunyi tu.... bunyi yg menyuruh aku jadi masyarakat pembaca masyarakat berilmu..... masyarakat yg cintakan buku...... maka demi menyahut seruan Dr Mahadir tu aku pun bingkas bangun untuk membaca surat ringkas yg d tujukan ke nombor henset ku tu......

aku baca bait demi bait pantun seloka sajak yg tertulis d kaca Norkia ku

ku lihat pengirimnya Hj fulan bin fulan [tak sebut kang tersinggung]

"coba kita buktikan Insya allah. Bismillah: innakala minal mursalin a'la siratim mustaQim tanzilal azizir rahim Litunzira qaumamma unzira aba unum fahum ghafilun. tolong potongan ayat dr Sura Yasin ini minimal 13org insa allah 2jam kemudian kmu akan mendengar kbar baik & mendpt ke bhgiaan, demi allah dan jgn di hapus sebelum di sebar yaa.. kita berbagi doa ke sesama muslim"
[aku sengaja ikut setiap huruf yg d taip kecil dan besar]

ntah lah betul atau tidak ayat yg haji nie kirim [sebenarnya aku tahu dia berniat baik.... beliau juga selalu belanja aku minum] aku malas nak bukak tafsir..... tapi sebagai budak yg ada sikit tanya2 kat orang [hasil banyak tanya dan banyak baca nie] aku nak bagi tau org2 kat luar sana....

terlebih dahulu ampun dan maaf.... aku bukan lah seorang yg warak @ alim tapi pernyataan yg aku taip kat sini adalah hasil pemikiran kepala otak aku yg tak berapa betul dan memang tak berapa bijak.... tapi aku cuba pikir benda ni dengan akal logik sahaja so aku tak lah sertakan hadis atau tafsir maupun fatwa mana2 ulama... hanya menggunakan akal logik sahaja..... errr maaf juga kepada pengirim aku punya ayat ni agak kasar

"buat pengetahuan anda teknologi henpon yg kita pakai ni adalah ciptaan Yahudi.... [pakailah utk kebaikan] jadi dengan itu mudah lah kita d sesatkan dengan macam2 benda dalam teknologi nya tu...... salah satu nya ialah : kirim SMS ke 10 org atau ke seberapa ramai...... yg credit korang mampu... sebenarnya tidak akan mengubah apa2 yg telah d tentukan Allah..... dalam erti kata lain SMS tu bukan tuhan.... dan lagi satu.... kalau pun ada kebaikan yg korang terima sebenarnya itu adalah kurnia daripada Allah bukanlah sebab dari korang kirim SMS tu..... [bangang- sory kasar sikit] dorang nak korang habis credit so boleh beli lagi dan kalau dah tak da duit nak beli credit p mencuri atau p menipu pas tu kirim SMS lagi...... "

kalau betul korang nak sangat kirim kebaikan pada semua umat islam... baik ikut petua ni...... [org alim ajar kat aku]

baca Al-Fatihah dan hadiah kan lah buat semua umat islam sama ada yg hidup atau pun yg telah meninggal dunia.....  lagi free tak payah makan credit henpon korang...... [ada paham?]

No comments: