Thursday, August 19, 2010

catatan tokeh sasau 2

letih sangat.... bulan puasa ni biasanya bab cabaran lapar dan dahaga.... amat2lah teruk sejak dari hari pertama sampai ke tiga tu umpama terserempak awek cantik yg kita berkenan sangat... memang tak boleh tahan dari nak tegur.... kalau tak tegur memang boleh ketulahan tujuh keturunan..... begitulah yg ku rasa....... masuk hari pertama lagi aku dah tak boleh tahan terutamanya dahaga...... lapar tu aku boleh tahan umpama melepas batuk d tepi tangga saja.... tapi bab dahaga ni aku mengalah.... nasib baik aku ada sedikit kebolehan ala komando tahan dalam apa juga jenis cabaran..... soal iman tak payah ceritalah itu urusan tuhan... aku tak berani nak sebut.... kang kufur... melebih2 dari tuhan......
masa2 gini aku teringat sahabat ku yg jadi kawan aku dari kecik.... aku angkat talipon dan cari no dia..... saja je nak ajak berbuka sama bila masuk masa berbuka nanti......
trut....trut...trut.... [apasal la henpon dia ni tak de lagu best]
"halo" suara kanak2 perempuan dalan lingkungan 5-6 tahun aku rasa.......
"mana dady?" aku cuba meneka mungkin anaknya yg sambut telefon.......
"dady? dady d bawah makan....." jawab anak kecil itu........
"aik dady inda puasa?" tanya ku.....
"inda tau...." jawab nya lagi...
"ok la bagi tau dady; uncle telefon kalau dady sudah habis makan ya" aku tekan butang merah..... hehehe aku ketawa dalam hati..... sambil aku melirik botol ini............. aku angkat botol ini....... aku rasa aku berada d gurun sahara yg terik dan kontang dan kemudian aku ketemu dgn botol ni.... urghhhh...
uhhh aku dahaga.....

sib baik malaikat kat sebelah kanan aku ni komplen kuat sangat dan sampai ke hari ini aku puasa ku masih belum bocor lagi hehehe ..... syukur......

No comments: