Thursday, August 19, 2010

catatan tokeh sasau

malam itu aku minum2 red guara dengan seorang sahabat yg kerja nya untuk kerajaan... berbakti untuk kerajaan tembak org untuk kerajaan tangkap org tumbuk org jell org untuk kerajaan memang dia kalau lahir zaman2 hang tuah dulu koman2 pun tukang jaga pintu istana pakai seluar nampak betis dan pegang tombak... takpun tukang urut2 belakang soltan..... pendek kata asal kami jumpa ada saja soal keselamatan negara di tanyakan kan nya pada aku.... dan malam yg hening itu kebetulan malam sudah agak larut.... dan jam sudah memanggil2 kebanyakan orang masuk tidur...... dan suasana begini kalau kena pada pengantin baru rasanya sudah 2-3 kali round [ikut pengalaman aku la]
malam itu aku kena bagi tau dia juga masalah yg dah lama mengganggu keselamatan negara.... "aku dah tak boleh tahan melihat orang2 ini... telah ramai anak muda kita tertipu" rungut ku pada sahabat itu.... 'tak boleh ka kau tangkap aja diorang tu....." tanya ku..... "cuba kau bagi aku maklumat lengkap sikit" jawabnya serius.... hehehehe aku memang suka tengok mukanya serius..... aku dah lama kenal james bond  ni dari zaman dia naik bas tukar naik motor sampai lah sekarang ni kami sama2 tukar2 keta.... aku cukup tau perangai nya dan citarasa kami kadang2 sama kami suka spesis yg bernama perempuan.... malah pot kami dulu pun sama iaitu hospital!!.... kami sama2 melihat martabat awek2 kerja berbaju putih itu amat tinggi.... pendek kata; aku tau apa warna stokin nya hatta dengan menutup mata [dia tak suka stokin]......
"susah Po [aku membahasakan dia Po]....... polis angkasa gaban pun susah bentras diorang ni... pokoknya diorang ni campin menyamar"  sambil aku menyandarkan belakangku d kerusi merah itu........
"diorang menyamar jadi apa ?" tanya nya serius dan berminat......
"kalau kes penyamaran kau tangkap tak?" tanya ku
"tengok la jugak kalau membawa kemudaratan mesti la aku tangkap" katanya sambil menghirup guaranya dengan karisma seorang inspektor sahab.
"hah ini lah ni aku mau kasi tau sama kau ni.... kalau aku cakap nanti kau inda percaya.... bagus kau ikut aku.... aku kasi tengok kau baru ngam... tapi kau bawa pistol ah....." kata buah pikiranku...
"ok" jawabnya serius.....

5 minit kemudian sampai d lokasi [tempat d rahsiakan nanti banyak anak2 muda p sana]

"syyyy diam2 aja..... kita paking jauh2 sikit mati kan lampu" arah ku
"kalau menyamar diorang ni campin betul susah mau kenal identitinya yg sebenar" tambah ku
tiba2 sekonyong2 keluarlah suspek yg aku maksudkan......

"sial kau !!! ini memangla campin menyamar celaka kau bikin abis minyak aku saja !!!" sambil mengaru2 kepalanya.....
"heheheheh tapi diorang ni kan menggangu keselamatan negara hehehhe"

"sial!! jom pulang... kau belanja aku nasi ayam"
"hehehehe ok bah Po"


gambar d curi utk hiasan.....
"bang mau servis bang..... awwww~~~~" seram bulu tengkuk aku bila teringat 4-5 org penyamar ni mengejar kereta kami malam tu hehehehe...........

salah kah aku repot org lelaki menyamar jadi perempuan.....hehehehe.... ada tak apa2 akta atau undang2 berkanun atau undang2 apa jua majlis kat diorang ni??? tolong jawab sikit.....


No comments: